Spanien, lite hag problem

Hejsan hejsan!
Nu är jag i Spanien och njuter.
Idag har vi varit på marknad och jag hittade lite saker som jag är nöjd över. Vi har även spenderat tid vid poolen och jag har faktiskt börjat bli ganska brun, dock lite röd på vissa ställen... hehe.
 
Roosa har det bra där hemma. Hon var lite stressad ibörjan när hon kom till oss och var  inte riktigt nöjd med hagen hon blev tilldelad. Hon fick Smirres som inte hade så mycket gräs. Därför flyttade hon ihop med två andra ston i en super stor hage med mycket gräs. Det gick bra ibörjan men andra dagen började Roosa och en av hästarna bråka så vi tog bort henne därifrån. Sen flyttade vi henne till en ganska stor hage, större än Smirres men mindre än den där de två andra stona stod i. Där fanns det mycket gräs. I början var Roosa lite orolig i den vilket jag förstår, hon är fyra år och har fått flytta runt mycket. Dagen efter dock var hon lugn och sen dess har hon varit lugn och betat. Eftersom vi åkte till spanien dagen efter vi släppte ut henne där valde vi att inte släppa ihop henne med någon så inget skulle hända medans vi var borta, med tanke på att de började bråka i hagen som hon gick tidigare i. Men när vi kommer hem är planen att släppa ihop henne med någon. Jag tycker det är väldigt viktigt att en 4 åring får en kompis.
Men Roosa trivs i sin hage just nu vilket känns bra eftersom det har varit ett litet problem. Hon har gräs och hästar runt om sig.
 
Roosa får även sin sommarvila nu och kommer vila i cirka 4 veckor och då ska jag förska rida lite äldre hästar medans (när jag kommer hem).
 
Aja nu ska jag kolla på fotbollen. GO SVERIGE!!!!
 
 

Kommentera här: