Sommarlov!

Hejsan hejsan!!
 
Idag fick jag äntligen sommarlov!!! Dock så ska jag försöka ta mitt körkort snart så måste ändå plugga på. På tal om att plugga och prestera så har jag ansträngt mig väldigt hårt det här läsåret. Jag har pluggat många timmar och lagt ner mycket tid på mina arbten som resulterade till att jag fick A i alla ämnen föroutom tre vilket jag verkligen är super nöjd med. Idag på skolavslutningen blev jag även tilldelad ett stepedim (!), programstepediumet. Jag är otroligt glad och tacksam och tycker vekligen att jag försänar det.
 
Okej vidare till Roosa gosa. Roosa har börjat lungat sig och börjar bli tryggar i sin nya miljö. I början undrade hon vart hon hade kommit vilket inte är konstigt eftersom hon bara är 4 år, men nu har hon börjat klimatiserat sig. Så nu när hon  har börjat komma in i sitt nya hem kan vi börja tänka på träningsupplägg och utvecklig. Roosa är en otroligt fin häst som jag har höga förhoppningar om i framtiden. Därför ska vi träna på i ett lagom tempo som hon klarar av men ändå går framåt.
Många undrar hur jag kunde köpa en 4 åring. Jag som bara är 18 år och har inte jätte mycket rutin på stor häst. Men sanningen är så är det har den snabbaste vägen för mig att nå toppen. Jag är väldigt tävligsiriktad och strävar hela tiden att bli så bra som möjligt. Många säger att det bara är att byta häst hela tiden efter den nivån man är på men när man inte är miljonär så blir det väldigt svårt. För mig kanske det inte är optimalt med en 4 åring men andledningen att vi ändå köpte Roosa var att hon är otroligt snäll och är bra grundtränad från marken. Hon har en perfekt storlek som gör att det inte blir lika svårt och hon har enrom en vilja att arbeta. Plus så är hon otroligt snäll och super fin!!! Vi besiktade hästar som var äldre men i dagens samhälle är det väldigt svårt att hitta en häst som är frisk. De äldre hästarna går inte igenom en besiktning och vi kan inte köpa en häst som inte är helt frisk.
Har man drivet och viljan klarar man vad som helst. Och det handlar bara om att man har bestämmt sig och kör sin plan så är det svårt att misslyckas! Jag har även otrligt bra stöd som kommer hjälpa mig. För det är min och mammas häst som vi ska utbilda och lära.
Men vi får se hur det går och ni får följa våran resa här på bloggen!  :)
 
 

Kommentera här: