Saknar min Roosa

Hejsan hejsan!

 

Hur mår ni? Jag mår bra. Har dock bränt mig över hela kroppen så är röd som en tomat och kan därför inte sola. Tråkigt tråkigt...

 

Den 3:e juli åker vi hem till Sverige igen och då får jag äntligen träffa Roosa. Saknar henne sjukt mycket och det känns verkligen konstigt att lämna sin häst när man precis har fått hem henne.

Roosa mår i alla fall bra. Fick ett medlande igår att hon hade varit ute på en promenad och att hon mådde bra. Dock hade hon blivit ganska damig så ett bad behöver hon när hon kommer hem.

Är sjukt taggad på att börja jobba med henne. Hon är en talang som har stor potential. Hon har även ett hjärta av guld som lyser upp ens vardag.

Vet ni vad som är bra med att han en svart häst? jo man kan ha så många olika snygga outfits. Jag älskar att "klä" min häst snyggt. Åh Roosa passar ju i de mesta. Rosa, vit, orange, allt möjligt. Så nu ska hon bli snygg!

 

Förresten vet ni vad jag har gjort på min 4 åring? Ridit barbacka. Inte alla 4 åringar som är så modiga och snälla. Roosa var hur snäll som helst och bara gick som ingenting. Jag gillar att hon är så cool och verkligen orädd. Det spöregnade utanför ridhuset en dag och hon brydde sig inte ett dugg. Hon kan gå förbi läskiga saker utan att bry sig. Tog även fram vattenmattan en dag för att se hon skulle vara rädd för den men nope hon gick bara rakt över. Duktiga lilla Roosa. supercool men hon har även nerv som behövs i ridningen.

 En riktig toppenhäst har vi köpt :)

 

 

Kommentera här: