Tömkörning

Tjenare!
Hur mår ni? Jag mår bra.
Just nu håller Roosa på att sättas igång.
Jag red ju henne i söndags och oj vad fin hon är! Så mjuk och duktig. Hon försöker hela tiden  jobba men ibland såklart blir det missförstånd när Roosa inte förstår mina singnaler. Men det kommer vi lära oss båda två. 
När vi sätter igång henne tömkör vi mest. Jag gjorde aldrig det på Smirre men nu har jag verkligen fastnat för det. Jag tycker att tömkörning är ett så bra sätt att jobba hästen från marken. Så det har vi börjat jobba mycket med. Nästa fredag har Roosa  tömkörningslektion dvs att det är en som kommer och tömkör Roosa som är proffs på det. Vilket är väldigt bra för då kan hon lära Roosa nya saker men även oss. Toppen är det!
Imorgon kommer Victoria Logård och rider Roosa. När man har unghäst gäller det att ta hjälp så att blir rätt!😊       (null)



Kommentera här: