Körkort, jobba, Amor och Roosa!!

Hejsan hejsan!

Nu var det några dagar sen. Men vet ni vad jag gjorde i början av veckan..?! Tog körkort! Så skönt! Nu kan jag lättare ta mig över allt. I torsdags blev det en vända till Hööks där jag köpte ett par orangea lindor till Roosa.

Idag har det varit en lång dag. Jag har haft stallet hela dagen så klockan ringde vd 05:35 imorse. Håller på att spara ihop pengar till en ny dressyrsadel så därför jobbar jag även imorgon med. Men det är kul att tjäna pengar.

Idag har jag också ridit en häst i stallet som heter Amor. Red honom både igår och idag. Igår red vi mest lösgörande arbete så han idag skulle vara mer lösgjorde så att vi kunde träna på annat. Han kändes väldigt fin och det var bara att tuta och köra.

På eftermiddagen tömkörde jag och mamma Roosa och oj vad fin hon var!!!! Helt galet att hon är min. Hon jobbade igenom kroppen superbra och rörde sig fantastik. Hon är så otroligt arbetsvillig och försöker hela tiden göra sitt bästa. Roosas vila är nämligen nu över. Fort gick det! Jag trodde igår att de var två veckor kvar men nej nu har hon vilat en månad. Så imorgon ska jag hoppa upp och rida.  😊

Kommentera här: